laatste update: maart 2024

Algemene voorwaarden Studio Sabrina

Voor je liggen de algemene voorwaarden van Studio Sabrina. Goed dat je dit belangrijke document leest.

Studio Sabrina is gevestigd aan de Baanderherenweg 83, 5282 RE in Boxtel en als eenmanszaak ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 92481302.

Studio Sabrina helpt ondernemers als freelance e-commerce & marketing specialist. Studio Sabrina is ook in te schakelen voor interim opdrachten.

In deze algemene voorwaarden lees je onder welke voorwaarden je gebruik kunt maken van mijn diensten. Ik heb geprobeerd de voorwaarden zo duidelijk mogelijk te houden en hierbij zo min mogelijk gebruik te maken van ingewikkelde juridische termen. Zijn de voorwaarden op onderdelen toch onduidelijk, neem dan gerust contact met mij op via: sabrina@studiosabrina.nl.

Begrippen

In deze algemene voorwaarden worden geregeld dezelfde begrippen gebruikt. Om te voorkomen dat er discussie ontstaat over de betekenis ervan, worden de begrippen hieronder uiteengezet.

Studio Sabrina: dat ben ik, de opdrachtnemer die de opdracht voor jou uit gaat voeren en daarmee de gebruiker van deze algemene voorwaarden.

Opdrachtgever: dat ben jij, het bedrijf dat aan Studio Sabrina een opdracht verstrekt of wenst te verstrekken.

Opdracht(en): dat zijn de overeengekomen werkzaamheden die Studio Sabrina tegen betaling voor de Opdrachtgever gaat verrichten en waarvoor een overeenkomst gesloten wordt.

Overeenkomst(en): dit zijn de afspraken die wij maken.

Schriftelijk: hiermee wordt zowel traditionele schriftelijke communicatie als digitale communicatie zoals e-mail bedoeld.

Aanbod: het aanbod, de offerte of de prijsopgave van Studio Sabrina.

Website: dat is mijn website te bereiken via https://www.studiosabrina.nl.

Voor de leesbaarheid van deze algemene voorwaarden wordt ‘Opdrachtgever’ ook wel aangeduid met ‘je, jij, jou of jouw’, wordt ‘Studio Sabrina’ ook wel aangeduid met ‘ik, me/mij of mijn’ en worden ‘Opdrachtgever’ en ‘Studio Sabrina’ samen ook wel ‘we, wij, Partijen’ of afzonderlijk ‘Partij’ genoemd.

Artikel 1 – Wanneer deze algemene voorwaarden van toepassing zijn

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op mijn Aanbod, alle Overeenkomsten die ik sluit, alle Opdrachten die ik ga verrichten, de facturen die ik maak en al mijn facturen en overige werkzaamheden als ik deze algemene voorwaarden daarop van toepassing heb verklaard.
  2. Afwijkingen en aanvullingen op deze algemene voorwaarden zijn pas van toepassing als deze uitdrukkelijk en Schriftelijk door mij zijn bevestigd.
  3. Omdat deze algemene voorwaarden speciaal geschreven zijn voor de diensten die ik bied, zijn eventueel door jou gehanteerde algemene voorwaarden uitdrukkelijk niet van toepassing tenzij wij hier Schriftelijk andere afspraken over gemaakt hebben.
  4. Deze algemene voorwaarden gelden ook voor meerwerk Opdrachten, gewijzigde Opdrachten en vervolgopdrachten.
  5. Ik mag deze algemene voorwaarden wijzigen. Hierover ontvang je uiteraard Schriftelijk bericht.
  6. Wanneer één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken (ongeldig blijken), blijven de overige bepalingen volledig van toepassing. Wij zullen dan in onderling overleg een nieuwe bepaling overeenkomen die zoveel mogelijk de strekking en het doel heeft van de oorspronkelijke bepaling.
  7. In het geval de inhoud van deze algemene voorwaarden in strijd is met een tussen ons gesloten Overeenkomst, heeft de inhoud van die Overeenkomst voorrang op deze algemene voorwaarden.
  8. Als ik niet altijd strikte naleving van bepalingen uit deze algemene voorwaarden verlang, betekent dat niet dat die bepalingen niet meer van toepassing zijn of dat ik het recht verlies om op andere momenten wel strikte naleving van die bepalingen te verlangen.
  9. Wanneer je akkoord gaat met mijn Aanbod, ga ik ervan uit dat je akkoord gaat met deze algemene voorwaarden en dat je bekend bent met de inhoud ervan.

Artikel 2 – Aanbod

  1. Mijn Aanbod is vrijblijvend tenzij in het aanbod een geldigheidstermijn opgenomen is.
  2. Een Aanbod geldt niet automatisch voor toekomstige Opdrachten.
  3. Genoemde tarieven zijn exclusief btw en exclusief extra kosten als reis- en verblijfskosten. Deze extra kosten worden wel zoveel mogelijk vooraf aan jou gecommuniceerd.
  • De inhoud van de Overeenkomst bestaat uitsluitend uit de diensten, werkzaamheden en uren die in het Aanbod zijn omschreven.
  • Omdat fouten maken menselijk is, kun je mij niet houden aan kennelijke vergissingen of verschrijvingen in het Aanbod of programmeer- en/of typefouten op mijn Website.
  • Een Aanbod is gebaseerd op de door jou verstrekte gegevens. Ik ga ervan uit dat deze gegevens juist, volledig en actueel zijn.

Artikel 3 – Totstandkoming van de overeenkomst

  1. De Overeenkomst tussen Partijen komt tot stand op het moment dat één van de volgende situaties zich voortdoet:
    a. Jij mondeling of Schriftelijk akkoord gaat met mijn Aanbod;
    b. Ik een Opdracht aan jou bevestig. Ik ga ervan uit dat de opdrachtbevestiging een juiste en volledige beschrijving bevat van de uit te voeren werkzaamheden, tenzij jij binnen drie (3) kalenderdagen na ontvangst laat weten dat dit niet zo is;
    c. Ik op jouw verzoek start met de uitvoering van de Opdracht.
  2. Aanvullende afspraken of aangebrachte wijzigingen zijn pas geldig als deze door mij Schriftelijk zijn bevestigd.
  3. We spreken af dat voor communicatie gebruik gemaakt mag worden van alle op dat moment gebruikelijke communicatiemiddelen, in het bijzonder communicatiemiddelen die werken via een internetverbinding.

Artikel 4 – Uitvoering en inhoud van de Opdracht

  1. Ik ga met het sluiten van de overeenkomst een inspanningsverplichting aan. Dit betekent dat ik mijn kennis, ervaring en tools naar beste inzicht, kennis en vermogen zal inzetten om de Opdracht zo goed mogelijk uit te voeren zoals van een professioneel handelend opdrachtnemer mag worden verwacht. Ik kan echter niet garanderen dat jij het beoogde resultaat bereikt. Dit is mede afhankelijk van omstandigheden van buitenaf zoals de kwaliteit en beschikbaarheid van benodigde software, verbindingen en de keuzes die jij maakt. In geen geval is er sprake van een resultaatsverplichting.
  2. Voor een goede uitvoering van de Opdracht is jouw medewerking noodzakelijk. Jij levert dan ook alle gegevens, instructies, inlogcodes, toegang, informatie en eventuele rechten die nodig zijn voor een goede uitvoering van de Opdracht, op tijd aan. Ook zorg je ervoor dat ik over de juiste bevoegdheden beschik. 
  3. Wanneer van toepassing, zorg jij ervoor dat medewerkers die bij de uitvoering van de Opdracht benodigd zijn, in voldoende mate beschikbaar en inzetbaar zijn en medewerking verlenen aan de uitvoering van de Opdracht.
  4. Wanneer de start van de Opdracht wordt vertraagd door omstandigheden die voor jouw rekening en risico komen, zul jij de daarmee verband houdende schade en kosten aan mij vergoeden.
  5. Jij zorgt zelf en voor eigen risico voor deugdelijke apparatuur (computer, smartphone of tablet) en faciliteiten (stabiele internetverbinding, software voor videobellen) om het door mij opgeleverde te kunnen raadplegen/gebruiken.
  6. In het geval ik hierom verzoek, stel jij op jouw locatie een werkplek met toegang tot internet beschikbaar.
  7. Een door mij gegeven advies is persoonlijk en alleen op jouw onderneming van toepassing. Het is niet de bedoeling dat je het advies deelt met derden zonder mijn toestemming.
  8. Jij bent je ervan bewust dat ik ook ten behoeve van andere opdrachtgevers werkzaam ben. Dit kunnen ook met jou concurrerende opdrachtgevers zijn.
  9. Ik kan derden inschakelen bij de uitvoering van de Opdracht. Dit kan o.a. op het gebied van grafisch design, online advertising of development zijn. Vanzelfsprekend voldoen derden aan mijn kwaliteitsstandaard. De artikelen 7:404, 7:407 lid 2 en 7:409 van het Burgerlijk Wetboek [1] zijn hierbij uitdrukkelijk niet van toepassing.
    Deze algemene voorwaarden gelden ook ten aanzien van de door mij ingeschakelde derden.
  10. Wanneer ik jou, op jouw verzoek, in contact breng met derden zoals een softwareleverancier voor e-mailmarketing of een hostingpartij, dan heb ik daarbij alleen een verwijzende rol. Jij sluit zelf de overeenkomst met die derde of machtigt mij om dat namens jou te doen.
  11. De voortgang van de Opdracht, wordt tussentijds door Partijen geëvalueerd.
  12.  In het Aanbod wordt aangegeven hoeveel feedback rondes inbegrepen zijn. Wil je gebruik maken van meer feedbackrondes dan heb ik het recht extra kosten bij jou in rekening te brengen.
  13.  Is oplevering van de Opdracht noodzakelijk, dan geldt de Opdracht als opgeleverd als ik dit aan jou laat weten of de afgesproken samenwerkingstermijn is verlopen. Voor oplevering van een Opdracht is het niet noodzakelijk dat jij een eventueel resultaat van de Opdracht hebt goedgekeurd. Na oplevering geldt een feedbacktermijn van zeven (7) werkdagen. In het geval je binnen deze termijn geen feedback geeft, mag ik ervan uitgaan dat de Opdracht opgeleverd is.
  14. Het is te allen tijde jouw verantwoordelijkheid om de door mij uitgevoerde werkzaamheden waaronder ingevoerde budgetten en gemaakte content te controleren. Jij bent en blijft eindverantwoordelijke. Je kunt mij niet aansprakelijk stellen voor fouten in de budgetten, teksten, afbeeldingen en andere content.
  15. Bij de uitvoering van de Opdracht gebruik ik software van derden. Ik kan daarom niet garanderen dat alle diensten op elk moment bruikbaar en/of toegankelijk zijn.

    Dit neemt niet weg dat ik mij zal inspannen om de Opdracht zo goed mogelijk uit te voeren.

Artikel 5 – Aanvullende voorwaarden voor webshop en website beheer

Dit artikel is van toepassing op alle Opdrachten die (mede) bestaan uit het ontwerpen, ontwikkelen, aanpassen en/of beheren van een website/webshop. De overige artikelen uit deze algemene voorwaarden blijven onverminderd van toepassing. Voor de leesbaarheid van dit artikel wordt met ‘websites’ ook ‘webshops’ bedoeld.

  1. Websites worden beheerd met software van derden. Ik kan daarom niet garanderen dat de website en al haar functionaliteiten op elk moment bruikbaar en/of toegankelijk is. Ik zal me inspannen om een website naar wens te laten werken maar ben niet verantwoordelijk voor eventuele niet werkende onderdelen in thema’s, het niet reageren van themamakers of het stoppen van (support) voor het thema vanuit de softwareleverancier.
  2. Er kunnen (kleur)verschillen ontstaan door gebruik van een bepaald type browser of merk beeldscherm. Ik kan daarom niet garanderen dat de website door alle browsers en op alle beeldschermen op exact dezelfde manier wordt weergegeven.
  3. Een door mij beheerde website mag niet gebruikt worden voor handelingen en/of gedragingen die in strijd zijn met de wet, de Overeenkomst of deze algemene voorwaarden. Voorbeelden van verboden handelingen en gedragingen zijn o.a.:
    a. het openbaar maken en/of verspreiden van pornografische, extremistische, gewelddadige, racistische of discriminerende inhoud;
    b. het ongevraagd verzenden van grote hoeveelheid e-mail (SPAM);het zonder toestemming binnendringen van andere computer of computersystemen (hacken);seksuele intimidatie of lastigvallen van personen;het uitvoeren van (D)Dos aanvallen;
    c. het uploaden van virussen of andere bestanden of programma’s die afbreuk doen aan of schade toebrengen.

Deze opsomming met verboden handelingen en gedragingen bevat slechts voorbeelden en is niet uitputtend

  • De kwaliteit van de door jou aangeleverde content kan van invloed zijn op de kwaliteit van de website. Ik ben niet verantwoordelijk voor de content die door jou is aangeleverd.
  • Ik mag op de website kenbaar maken dat deze door mij beheerd wordt en, indien van toepassing, dat (een deel van) de intellectuele eigendomsrechten bij mij berusten.

Artikel 6 – Aanvullende voorwaarden voor online advertising en social media beheer

Dit artikel is van toepassing op alle Opdrachten die (mede) bestaan uit online advertising en social media beheer.

  1. Het behalen van geformuleerde doelstellingen is mede afhankelijk van het algoritme van (social) mediakanalen, advertentieplatforms en zoekmachines, de kwaliteit en beschikbaar van benodigde software, richtlijnen en beleid van derden en surfgedrag van personen. Deze externe factoren kunnen invloed hebben op de resultaten en mijn werkwijze. Omdat ik geen enkele invloed heb op deze externe factoren kan ik het succes van digitale media waaronder een bepaald aantal likes, nieuwe volgers, views en conversies, niet garanderen.
  2. Ik heb het recht om in het belang van een goede uitvoering van de Opdracht, advertenties en zoekwoorden naar eigen inzicht en zonder jouw voorafgaande toestemming te wijzigen.
  3. Voor de uitvoering van de Opdracht ben ik afhankelijk van de beschikbaarheid en functionaliteit en de richtlijnen, regels en het beleid van de advertentieplatformen. Ik zal bij de uitvoering van de Opdracht dan ook rekening houden met eventuele beperkingen die gesteld worden door de advertentieplatformen.

Artikel 7 – Kwalificatie van de Opdracht

  1. Ik voer de Opdracht zelfstandig, onafhankelijk en zonder jouw leiding en toezicht uit. Ook bepaal ik zelf met welke middelen en op welke locatie de Opdracht uitgevoerd wordt.
  2. Natuurlijk zal ik de door jou tijdig verleende en verantwoorde aanwijzingen omtrent de uitvoering van de Opdracht opvolgen.
  3. Partijen werken uitsluitend samen op basis van een overeenkomst van opdracht zoals bedoeld in artikel 7:400 e.v. van het Burgerlijk Wetboek en beogen uitdrukkelijk geen arbeidsovereenkomst aan te gaan.
  4. In het geval de Belastingdienst op enig moment toch oordeelt, of in het geval gewijzigde wetgeving hiertoe aanleiding geeft, dat de relatie tussen Partijen als dienstbetrekking kwalificeert, zullen we met elkaar in overleg treden om te zien op welke wijze we de samenwerking (anders) kunnen vormgeven.

Artikel 8 – Termijnen en wijziging van de Opdracht

  1. De door mij gecommuniceerde uitvoerings- en/of levertermijnen zijn slechts een inschatting en kunnen niet als fatale termijn worden gezien.
  2. Termijnen gaan van start op het moment dat ik alle benodigde informatie heeft ontvangen.
  3. Wanneer ik voorzie dat een termijn niet gehaald gaat worden, word je hiervan natuurlijk op de hoogte gebracht. Een overschrijding van een afgesproken termijn, levert niet automatisch verzuim aan mijn kant op.
  • Werkzaamheden die niet opgenomen zijn in het Aanbod oftewel meerwerk, worden door mij uitgevoerd nadat jij hier Schriftelijk akkoord mee bent gegaan, tenzij we hier Schriftelijk andere afspraken over gemaakt hebben.
  • Wanneer tijdens de uitvoering van de Opdracht blijkt dat aanpassing van de werkzaamheden nodig is om de Opdracht goed uit te voeren, zal ik dat met jou overleggen. Als een aanpassing invloed heeft op de looptijd van de Opdracht en/of op de prijs, word je hiervan op de hoogte gesteld.
  • Wanneer ik op enig moment voorzie dat ik de verplichtingen uit de Overeenkomst, niet, niet tijdig of niet naar behoren kan nakomen, stel ik jou hiervan zonder onnodige vertraging op de hoogte.
  • Andersom zul jij mij, zonder onnodige vertraging, op de hoogte houden van veranderende omstandigheden die van invloed kunnen zijn op de uitvoering van de Opdracht.
  • Wanneer jij de tussen ons gesloten overeenkomst wilt overdragen aan een andere partij, kan dat alleen als ik hier vooraf Schriftelijk toestemming voor heb gegeven.

Artikel 9 – Looptijd en beëindiging van de Opdracht

  1. Een Opdracht wordt aangegaan voor bepaalde tijd of totdat de Opdracht opgeleverd is tenzij uit de aard en inhoud van de Opdracht anders blijkt. Een Opdracht voor bepaalde tijd loopt aan het einde van de looptijd automatisch af, tenzij Partijen afspreken de Opdracht te verlengen.
  2. Bij een interim Opdracht hebben we beide het recht de Opdracht tussentijds te beëindigen. Hierbij geldt dat dit altijd Schriftelijk gebeurt en tegen het einde van een kalendermaand. De opzegtermijn bedraagt hierbij dertig (30) kalenderdagen tenzij we Schriftelijk anders afgesproken hebben. Jij blijft gehouden de door mij verrichte werkzaamheden en gemaakte kosten te vergoeden. In het geval jij de Opdracht annuleert of tussentijds beëindigt, dan heb ik daarnaast het recht om een annuleringsvergoeding in rekening te brengen van honderd procent (100%) van het resterende factuurbedrag dat ik ontvangen zou hebben als de Opdracht wel in zijn geheel uitgevoerd was.
  3. In het geval jij een Opdracht (niet zijnde een interim opdracht) annuleert of tussentijds beëindigt, blijf je gehouden de overeengekomen offerteprijs aan mij te voldoen. Er vindt geen terugbetaling plaats van reeds gefactureerde bedragen.
  4. Ik kan een Opdracht tussentijds beëindigen, hiervoor geldt een opzegtermijn van dertig (30) kalenderdagen.
  5. In de volgende situaties kan ik de uitvoering van de Opdracht uitstellen of de Opdracht, met onmiddellijke ingang en zonder tussenkomst van een rechter, beëindigen:
    a. Wanneer jij, ook na herhaaldelijk hiertoe te zijn verzocht, geen of onvoldoende medewerking verleent om de Opdracht goed uit te voeren;
    b. Jij herhaaldelijk niet voldoet aan je betalingsverplichting;
    c. Er ten aanzien van jou faillissement wordt aangevraagd of uitgesproken;
    d. Er aan jou surséance van betaling (uitstel van betaling) wordt verleend.

Wanneer ik op grond van dit artikel besluit tot uitstel of beëindiging van de Opdracht, heb je geen recht op terugbetaling en/of een andere vorm van compensatie en blijf je gehouden de reeds uitgevoerde werkzaamheden en gemaakte kosten aan mij te voldoen. Daarnaast mag ik de annuleringsvergoeding zoals genoemd in lid 3 bij jou in rekening brengen.

Artikel 10 – Prijzen, facturatie en betaling

  1. Ik heb het recht om prijzen tussentijds te wijzigen. Hierover ontvang je tenminste dertig (30) kalenderdagen voorafgaand aan de prijswijziging Schriftelijk bericht.
    Opdrachten die uitgevoerd worden op basis van een uurtarief, zullen maandelijkse achteraf gefactureerd worden tenzij anders overeengekomen.
  2. Bij Opdrachten die uitgevoerd worden op basis van een vast bedrag per Opdracht, heb ik de mogelijkheid een aanbetaling te vragen en de uitgevoerde gedeeltes van de Opdracht afzonderlijk te factureren.
  3. Mijn administratie strekt tot volledig bewijs, behoudens tegenbewijs, met betrekking tot de vergoeding die jij aan mij verschuldigd bent.
  4. De betalingstermijn voor factureren bedraagt veertien (14) kalenderdagen na factuurdatum tenzij we Schriftelijk een andere betalingstermijn overeenkomen zijn. Betaling dient te geschieden op het door mij gecommuniceerde bankrekeningnummer ten name van Studio Sabrina en onder vermelding van het factuurnummer. Er kan ook betaald worden via een online betaalsysteem.
  5. Wanneer ik de betaling niet binnen de betalingstermijn heb ontvangen, ben je in verzuim en heb ik het recht wettelijke handelsrente over het verschuldigde factuurbedrag bij jou in rekening te brengen. Daarnaast ben je (buitengerechtelijke)incassokosten verschuldigd van procent (10%) met een minimum van tweehonderdvijftig euro (€ 250,00). Tot slot heb ik het recht de uitvoering van de Opdracht uit te stellen totdat de betaling door mij ontvangen is.
  6. Pas na volledige betaling van de factuur, heb je het recht het door mij geleverde resultaat van de Opdracht of gegeven advies te gebruiken.
  7. Ik heb het recht de uitvoering van (de volgende fase) van de Opdracht uit te stellen totdat jij voldaan hebt aan je betalingsverplichting.
  8. Bezwaren tegen de hoogte van de factuur, schorten je betalingsverplichting niet op.
  9. Jij hebt niet het recht om het verschuldigde factuurbedrag te verrekenen.

Artikel 11 – Overmacht en onvoorziene omstandigheden

  1. In geval van overmacht of onvoorziene omstandigheden kan ik de uitvoering van de Opdracht onderbreken, uitstellen of annuleren. Wanneer de overmachtssituatie langer duurt dan zestig (60) kalenderdagen hebben we beide het recht de Overeenkomst te ontbinden.
  • Van overmacht is naast het bepaalde in de wet en in de rechtspraak onder andere maar niet uitsluitend sprake in het geval van arbeidsongeschiktheid van Studio Sabrina, ziekte van Studio Sabrina, technische storingen, brand, overheidsmaatregelen en gebrekkige levering van leveranciers van Studio Sabrina waardoor ik mijn verplichtingen niet (tijdig) kan nakomen.
  • In het geval ik mijn verplichtingen uit de Overeenkomst inmiddels (gedeeltelijk) ben nagekomen of deze nog kan nakomen, ben jij verplicht de verrichte werkzaamheden en gemaakte kosten aan mij te vergoeden.

Artikel 12 – Aansprakelijkheid

  1. Ik ben alleen aansprakelijk voor directe schade, die het gevolg is van de uitvoering van de Opdracht, als er sprake is van een wettelijke of contractuele toerekenbare tekortkoming (een fout), opzet of grove schuld van mijn kant. Onder directe schade valt in ieder geval nooit: gevolgschade, imagoschade, gederfde winst en omzet, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
  2. Wanneer ik aansprakelijk ben voor schade, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot maximaal dat deel van het factuurbedrag van de Opdracht waar de aansprakelijkheid betrekking op heeft.
  3. In ieder geval ben ik nooit voor meer aansprakelijk dan het bedrag dat mijn aansprakelijkheidsverzekering uitkeert, vermeerderd met het bedrag aan eigen risico onder die verzekering.
  4. Ik ben niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan doordat ik uitgegaan ben van door of namens jou onjuiste of onvolledig verstrekte gegevens.
  5. Ik ben niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door storingen in de elektronische dienstverlening van derden zoals providers, netwerkexploitanten, advertentieplatformen, softwareleveranciers en telecommunicatiediensten.
  6. Voor het geheel of gedeeltelijk verloren gaan van jouw data, ben ik ook niet aansprakelijk.
  7. Jij blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het toepassen van de opgedane kennis en het implementeren van het ontvangen advies.
  8. Jij vrijwaart (beschermd) mij tegen alle aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de Opdracht schade lijden.
  9. In afwijking van de wettelijke verjaringstermijn, geldt voor alle vorderingen die verband houden met deze algemene voorwaarden, een verjaringstermijn van twaalf (12) kalendermaanden na beëindiging van de Overeenkomst.

Artikel 13 – Intellectuele eigendomsrechten

  1. Alle rechten van intellectuele eigendom op alle in het kader van de Opdracht ontwikkelde of ter beschikking gestelde werken zoals, maar niet uitsluitend, documentatie, adviezen, rapporten, offertes, strategieën, teksten, afbeeldingen, illustraties, foto’s, video’s, audiobestanden, presentaties, ontwerpen, logo’s, templates, websites als ook de voorbereidende werken daarvan berusten uitsluitend bij Studio Sabrina, tenzij we hierover Schriftelijk expliciet andere afspraken gemaakt hebben.
  2. Ik heb het recht bij of op die werken kenbaar te maken dat die door Studio Sabrina gemaakt zijn.  
  3. Door jou aangeleverde werken waarop voor aanvang van de Opdracht al jouw intellectuele eigendomsrechten rustten, blijven eigendom van jou. Jij geeft mij wel toestemming om deze werken te gebruiken voor de uitvoering van de Opdracht.
  4. Intellectuele eigendomsrechten kunnen alleen Schriftelijk overgedragen worden.
  5. Wanneer ik, op jouw verzoek, gebruik moet maken van intellectuele eigendomsrechten van een derde die geen partij is bij de Overeenkomst, zorg jij voor de benodigde toestemming van die derde.
  6. Jij zorgt ervoor dat je bij het aanleveren van content voor de uitvoering van de Opdracht, niet handelt in strijd met de intellectuele eigendomsrechten van anderen.
  7. In het geval inbreuk wordt gemaakt op een intellectueel eigendomsrecht doordat jij niet voldoet aan dit artikel en ik of een door mij ingeschakelde derde hiervoor aansprakelijk wordt gesteld, zul jij mij en de ingeschakelde derde schadeloosstellen en alle kosten die hierbij gemaakt worden, geheel voor jouw rekening nemen. Jij vrijwaart Studio Sabrina en de door mij ingeschakelde derden voor deze aanspraken.
  8. Ik mag (referentie)afbeeldingen op mijn website en social mediakanalen plaatsen en hierbij gebruikmaken van jouw logo en handels- en/of merknaam, tenzij wij hier Schriftelijk andere afspraken over maken. Daarnaast mag ik eventuele resultaten van de Opdracht gebruiken voor eigen publiciteit, werving van opdrachten en promotie. Natuurlijk neem ik hierbij jouw belangen en privacy in acht.
  9. Jij krijgt, als je voldoet aan je betalingsverplichting, een niet-overdraagbaar, exclusief en eeuwigdurend gebruiksrecht op de resultaten van de Opdracht.
  10. Als er voorwaarden verbonden zijn aan dit gebruiksrecht, wordt dit Schriftelijk door mij gecommuniceerd.
  11. Gebruiksrechten komen te vervallen als je niet aan je betalingsverplichting voldoet, de Opdracht vroegtijdig eindigt door jouw toedoen of jij faillissement of uitstel van betaling hebt aangevraagd of gekregen.
  12. Niet gekozen ontwerpen blijven eigendom van Studio Sabrina, tenzij anders afgesproken en zullen door jou niet zonder mijn vooraf gegeven Schriftelijke toestemming worden gebruikt. Ik mag deze niet gekozen ontwerpen hergebruiken of verkopen aan anderen.
  1. Wanneer jij je niet houdt aan het bepaalde in dit artikel, heb ik het recht de schade die ik daardoor lijd, op jou te verhalen.

Artikel 15 – Privacy  

  1. Op deze algemene voorwaarden en alle Overeenkomsten is ook mijn privacyverklaring van toepassing. Deze kun je raadplegen via mijn website.  De privacyverklaring kan op verzoek ook aan jou verstrekt worden.
  2. In de privacyverklaring lees je welke persoonsgegevens ik verwerk, wat het doel daarvan is, welke beveiligingsmaatregelen getroffen worden, hoelang de persoonsgegevens bewaard blijven en met wie de gegevens gedeeld worden. Ook lees je welke rechten jij als betrokkene hebt.
  3. Ik zal de door jou verstrekte gegevens alleen opslaan en gebruiken voor de doelen als omschreven in de privacyverklaring en zal me hierbij houden aan de regels uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Artikel 16 – Geheimhouding  

  1. Ik zal vertrouwelijk omgaan met vertrouwelijke informatie die ik in het kader van de Opdracht van jou of uit andere bron heb ontvangen. Informatie geldt in ieder geval als vertrouwelijk als dit door jou is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
  2. Door jou gedeelde inlog- en toegangscodes gelden in ieder geval als vertrouwelijke informatie. Ik zal mijn uiterst inspannen om deze gegevens veilig te bewaren. Je kunt mij alleen niet aansprakelijk stellen voor verlies van deze gegevens door cybercriminaliteit.

Artikel 17 – Toepasselijk recht & forumkeuze

  1. Op alle door mij gesloten en te sluiten Overeenkomsten en deze algemene voorwaarden is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. Alle geschillen tussen Partijen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter van de Rechtbank Oost-Brabant, tenzij de wet dwingend anders bepaald.
    Dit geldt ook voor geschillen die slechts door één van de Partijen als geschil worden gezien.
  3. We zullen in ieder geval altijd eerst proberen onderling tot een oplossing te komen.

Artikel 18 – Klachten

  1. Als je niet tevreden bent over mijn dienstverlening of een klacht hebt over de uitvoering van de Opdracht, kun je dit binnen veertien (14) kalenderdagen na het ontstaan van de klacht, volledig en duidelijk omschreven Schriftelijk aan mij laten weten.  
  2. Ik zal uiterlijk binnen veertien (14) kalenderdagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren op de klacht en waar mogelijk een oplossing voorstellen.
  3. Als je een klacht indient, ben je nog steeds verplicht aan je betalingsverplichting te voldoen.

Deze algemene voorwaarden zijn geschreven door Maaike van @maaike. online legal support. www.onlinelegalsupport.nl.


[1] Voor de nieuwsgierige lezer:
Artikel 7:404 BW: hierin staat dat de opdrachtnemer gehouden is de werkzaamheden, nodig voor de uitvoering van de opdracht, zelf moet verrichten.
Artikel 7:407 lid 2: hierin staat dat wanneer 2 of meer personen samen een opdracht ontvangen, ieder van hen voor het geheel aansprakelijk is voor wat betreft een tekortkoming in de nakoming.
Artikel 7:409 BW: hierin staat wanneer een opdracht met het oog op een bepaalde persoon is verleend, die opdracht eindigt bij de dood van die persoon en dat de erfgenamen van die persoon dan verplicht zijn om al datgene te doen wat de omstandigheden in het belang van de Opdrachtgever eisen.